Текстове за чудо и приказ: 8 съвета за успешни публикации за твоя сайт

Здравей и добре дошъл в моя блог! Щом четеш това, то значи се чудиш как да списваш статии за новия си блог или просто ти е интересно как се случва магията на копирайтинга… И в двата случая ще научиш нещо полезно с настоящата публикация, а и кой знае – може пък някой ден да станеш виден копирайтър, който също като мен да раздава съвети 😊. Нека започваме!

Трудно ли е да пишем статии за сайта или блога?

Преди всичко, за да практикуваш или тепърва да развиеш своите копирайтинг умения, трябва да имаш къде да публикуваш текстовете си. В този случай има два варианта – да започнеш да работиш като копирайтър или да създадеш свое онлайн пространство, като например блог. Във всеки един от случаите е добре да се запознаеш с основните правила за писане на статии – било то с цел оптимизация на сайт или за представяне на дадена тема.


Най-важното от всичко при копирайтинга е просто да започнеш да пишеш и да не мислиш твърде много за неща като ключови думи, seo, класиране в Google, форматиране и т.н. Да, всички тези аспекти са от съществено значение за класирането на твоя сайт/блог, но ако това е твоят дебют в писането на статии, то на първо място трябва да се отпуснеш и после да „оформиш“ своята публикация. Нека отидем по-надълбоко…

Откъде да започнем – 8 съвета за успешен копирайтинг?

Копирайтинг (Copywriting) е „списване на текст“, „текстописане“ (от „copy“ – термин за текст и „writing“ – писане, писателстване). Списването на блог изисква постоянство, желание да създавате, както и вдъхновение за писане. Освен това е важно и да знаеш много добре какво говориш – да си уверен в думите си и да ги използваш умело. Ето как:

1. Стратегията е преди всичко – ако говорим за професионален копирайтинг и seo текстове, то е абсолютно задължително да направиш анализ на нишата. Навярно в този момент си задаваш въпроса „как се откриват ключови думи“, което е напълно нормално… Най-лесният вариант е просто да използваш Google Keyword Planner, който е безплатен и дава задоволителна информация за ключовите думи и фрази с най-голям обем на търсене на месечна база. Ако пишеш за дамски рокли, въвеждаш „дамски рокли„ в полето и виждаш какво потребителите търсят в Google.

2. Таргетирай правилно – ако се стремиш най-вече към seo оптимизация на сайт, трябва да решиш ЗА КОГО пишеш и какво искаш да дадеш на тези хора. В случая, моят блог е за списване на публикации на тема SEO практики копирайтинг, като с тази статия искам да ти помогна да развиеш блог или да започнеш успешна кариера като копирайтър, запознавайки се с най-добрите практики за писане на текстове.

3. Просто започни да пишеш – това е най-трудната част. Да седнеш пред лаптопа с всичките си мисли и идеи, а след това да ги организираш в добре структурирана и лесна за четене статия. Не е толкова трудно, колкото вероятно си мислиш! Започнеш ли, думите сами ще намерят пътя към твоята статия, която след това ще можеш да форматираш и редактираш.

4. Придържай се към ключовите думи и фрази – навярно не си чувал за правилото на 3-те процента при копирайтинга, което гласи, че във всяка статия е добре да се съдържа една или повече основни думи на база предварителен анализ. Същите тези думи трябва да се повтарят между 2,5 и 3% в рамките на текста, за да бъде той оптимизиран. Можеш да провериш това с програмата Semantic Netpeak.

5. Никога не пропускай правилната структура – тя е добре да включва оптимален брой думи (300, 400, 600, 1000…), структура, подзаглавия (H1, H2, H3…) и таблици (при по-големи текстове). Колкото по-добре са оформени параграфите в статията ти, толкова по-лесна за четене ще бъде тя, а и ще се „хареса“ на Google.

6. Вкарай вътрешни връзки (налинкване) – с тях ще създадеш по-задълбочена структура на твоята публикация, което ще помогне и за индексирането на блога чрез копирайтинг. Както си забелязал и в този текст, освен връзки към авторитетни източници, аз също така поставих и линкове към други категории в моя сайт. Можеш да направиш същото и ти!

7. Пиши статии най-напред за твоята аудитория, а след това за Google – текстовете от човек за човек са винаги най-доброто решение, ако искаш да имаш блог, който да се харесва, да се посещава често и който да е не просто поредния сайт в интернет пространството, а любимо място за твоята аудитория.

8. Чети на другия ден – от позицията на моя опит в копирайтинга мога да кажа на 100%, че винаги е най-добре да четеш статиите си на следващия ден. Защо? Защото много често, в края на дълъг работен ден, очите и съзнанието са изморени, а това превръща грешките в „невидими“. Случвало ми се е на другия ден да видя в статията си сериозни пропуски, които не съм отчела докато съм ги писала.

Копирайтингът, професионален или любителски, може да бъде истинско удоволствие, ако не мислиш непрекъснато за твоето перфектно представяне. Дай воля на думите си и със сигурност ще успееш да създадеш успешен текст, който да е интересен, а защо не и да продава!

По-добре обикновена статия в блога, отколкото никаква

Какво имам предвид… Тук говоря за оптимизираните текстове, в които се съдържат определени ключови думи с цел доброто класиране на сайта в Google. Но! Ако нямаш seo познания или не ти се плаща на копирайтър, по-добре седни и напиши хубава публикация по твоята специалност, която да е увлекателна и информативна, отколкото блогът ти да тъне в забрава и да няма никакво движение в него, защото нямаш опит в копирайтинга.


И все пак, ако си от хората с бизнес и с уебсайт, в който трябва редовно да публикуваш полезно съдържание, можеш да се възползваш от копирайтинг услуги и оптимизация. По този начин ще се фокусираш върху по-важните за теб задачи, а за останалото ще се погрижи някой друг. Ако искаш този друг да бъда аз, пиши ми и нека заедно обсъдим най-подходящата за теб стратегия!

Намери ме в социалните мрежи

Бюлетин

Изработено чрез © systeme.io

Политики за поверителност | Общи условия