Класирането на сайтовете в Google е базирано на специални алгоритми, които се променят постоянно. Най-важното обаче си остава едно – положителното потребителско преживяване, което е пряко със вързано с наличното в страниците съдържание. On-page оптимизацията е сред начините да засилим трафика към сайта и да постигнем добри органични резултати.
На въпроса какво е SEO оптимизация може да се отговори по много начини, защото това е многопластов процес, който включва on-page и off-page оптимизация. В днешната статия ще поговорим за това как може да се подобри видимостта на сайта, разчитайки на различни по вид похвати, свързани с подобряването на съдържанието във вътрешните страници. Повече по темата:
On-page оптимизирането е част от цялостната SEO стратегия, която е основен маркер за успешния бизнес. Тя включва множество направления, всяко едно от които играе есенциална роля за добрите ранкинг резултати – page title, meta description, headings (от h1 до h6, като първото има най-голяма „тежест“), уникално съдържание, което да е още и добре структурирано.
Ако имате бизнес, който е изнесен и в интернет пространството, то SEO оптимизацията е нещо, без което няма да можете да привлечете голяма аудитория. Ето защо е важна за професионалния растеж:
1. Без значение дали дейността ви е нова или просто искате да надградите, започването и разширяването на бизнес с уеб присъствие върви ръка за ръка с понятия като one-page и off-page. С помощта на SEO ще успеете да достигнете не просто до по-голям кръг от хора, но най-вече до точните за вас хора – които купуват, които следят с интерес вашата дейност и които имат реален интерес към предлаганите от вас услуги/продукти.
2. Оптимизирането на уеб страниците ще засили органичния трафик и ще помогне за доброто класиране в търсачките. Преди това е важно да се извърши обстоен одит, както и да се проучат конкурентите и тяхното поведение.
3. Вътрешното и външното оптимизиране са взаимосвързани и могат да се разглеждат като една неделима част от SEO стратегията за популяризиране на бизнеса в интернет пространството. Локалната оптимизация в Google My Business е също отлична практика за по-доброто класиране на web страниците, като към нея можем да отнесем също така копирайтинга и техническата поддръжка на сайта.
SEO (search engine optimization) е процес, който зависи от множество фактори като подбор на ключови думи, page tittle, мета описания, структура и вид на съдържанието в страниците, URL адреси и други точки от стратегията за оптимизирането на уеб сайта. Основната цел е така нареченият content да бъде напълно разбираем за Google роботите, които обхождат страниците и ги класират по различни критерии.
Провеждането на on-site SEO включва разнообразни подходи като създаването на информативно съдържание с висока уникалност на база събрана семантика, добре формирани мета описания, използване на H1, H2, H3 и други структурни елементи за по-добро разбиране на текста от Google, използване на кратки и точни URL, както и добавяне на вътрешни връзки (налинкване).
Съдържанието си остава водещо. То трябва да отговаря на информационните (по конкретна тема) и транзакционни търсения (с намерение за покупка), да има добра структура и да е грамотно написано. Проучването на ключови думи е първата стъпка от създаването на content – дългите фрази (long-tail-keywords) се класират по-добре и се конкурират по-успешно.
Добавянето на визуално съдържание също се счита за успешен подход за увеличаването на трафика към сайта посредством on-site и за осъществяването на правилна вътрешна оптимизация.
Имайте предвид, че Google извършва сканиране на вашия content, който трябва да е стратегически структуриран, за да стане ясно още в самото начало за какво става дума. Тук е редно да се каже, че колкото по-нагоре в текстовата йерархия са включени ключовите думи, толкова по-добре ще се класира страницата.
Добре е те да присъстват в мета описанията, H1, подзаглавия H2 и/или H3, като се внимава текстът да не е претоварен с ключови думи. Това би довело до неестествено звучене, а логично и до лошо класиране.
Те са неизменна част от успешното on-site оптимизиране на сайтовете и имат за цел да докажат свързаността между отделните страници в него. Освен това са прозорец към напълно нови директории, които да бъдат откривани от Google роботите безпроблемно. Тяхното присъствие е много важно, защото придават стойност на новата страница, което бива разбрано и от търсачките. Вътрешните връзки подобряват навигация в уеб сайта и го правят много по-лесен за разглеждате от страна на потребителите и Google.
Голяма част от потребителите търсят продукти или конкретна информация по изображения. Това означава, че тези на сайта е добре да бъдат оптимизирани, за да може страницата да се класира добре и в Google Images. В този случай е необходимо да се напише алтернативен текст, който да бъде максимално описателен (alt text).
On-page SEO оптимизацията на сайта е не просто допълнителна дейност за подобряването на неговата видимост, а game-changer в редица отношения. Ако нещата „буксуват“ на едно място и не виждате бизнес развитие, оптимизирането на страниците ще ви донесе множество дивиденти в дългосрочен план.
За провеждането на правилна on-page стратегия по увеличаването на трафика изберете екип от експерти, които да обърнат внимание на всяко едно звено, да открият вашите слаби и силни страни, както и да ви предложат работещи решения.
Изработено чрез © systeme.io
Политики за поверителност | Общи условия