Google Search Console (GSC) е безплатен инструмент на Google, който помага на собствениците на сайтове да проследяват и оптимизират тяхната видимост в търсачката на Google. Той предлага ценни данни и отчети относно индексирането на сайта, търсенията, проблеми с мобилна употреба и други ключови показатели за SEO.
Ако имаш уебсайт и искаш да следиш неговия прогрес, както и да подобряваш SEO стратегията си на база потребителското поведение и класирането в Google, този тези два инструмента са абсолютно задължителни. С тази публикация ще ти помогна да ги използваш правилно!
Google Analytics е събира и анализира данни за посетителите на сайта, предоставяща информация за трафика, поведението на потребителите и ефективността на маркетинговите кампании. Тя позволява на бизнеса да получи подробни отчети за ефективността на сайта и да взема информирани решения. Може да се проследява трафика в реално време, което ще ти бъде изключително полезно като собственик на уебсайт.
Това може да ти стори изключително сложна задача, особено ако нямаш технически умения и не си „на ти“ със SEO материята. В следващите редове ще ти обясня как стъпка по стъпка да инсталираш и свържеш Google Search Console и Google Analytics на сайта си, за да започнеш да използваш пълния потенциал на тези инструменти.
Стъпките са само няколко и не отнемат много време. Ето какво трябва да направиш.
1. Влез в Google Analytics и създай нов акаунт, ако още нямаш. . След това избери „Стартиране на измерването“.
2. Настройки на акаунта. Първата стъпка е да напишеш име на акаунт (може да е това на твоя бизнес/сайт).
3. Настройки на собствеността. Попълни полетата и натисни „Напред“. Тази стъпка е свързана с посочване на информация, свързана с твоя бизнес. Приеми Общите условия и премини напред.
4. Вероятно вече се намираш на таблото, където трябва да кликнеш върху бутона „Уеб“, а след това и върху „Създаване на поток“.
5. Отиди в категория „Подробности за потоците“, където ще откриеш Tracking ID или G-tag код, който изглежда по ето този начин: UA-XXXXXXXXX (Universal Analytics) или G-XXXXXXXXXX (Google Analytics 4).
6. Копирай кода и помоли ChatGpt да ти го разпише – след това копираш информацията и я въвеждаш в твоя сайт. Не забравяй да потвърдиш дали разписаният код е на 100% достоверен.
Пример:
Този таг трябва да бъде поставен в <head> частта на всяка страница на сайта, за да може Google Analytics да събира данни за посещенията и поведението на потребителите. Моят сайт е създаден в system.io, като в случая се въвежда в header code за всяка страница, като избереш Settings:
Кликваш там и след това ще се отвори прозорец, където можеш да въведеш кода си преди или след вече съществуващия, който ще видиш.
Тук стъпките са по-различни, дори бих казала и една идея по-лесни за изпълнение. Ето какви са те:
1. Отиди в Google Search Console и влез с твоя Google акаунт(създай, ако нямаш).
2. Ще видиш още в началото това:
Ако избереш опцията „Домейн“, ще получаваш данни за основния домейн и всички субдомейни, докато с Префикс на URL адрес ще виждаш анализи само за един сайт.
1. След като си посочил вариант, избери и метода за верификация (мета таг, DNS или HTML файл).
2. Ако избереш мета таг, копирай предоставения код.
3. Постави този мета таг в head секцията на сайта. Ако не можеш, свържи се с консултант на чрез лайф чат и той ще верифицира домейна вместо теб. Моят домейн е от Суперхостинг и верифицирането стана за броени минути.
4. Верификацията с html се случва, като изтеглиш предоставения код, а след това го въведеш в „Удостоверяване“ в Google.
5. Върни се в Google Search Console и натисни Verify за потвърждение.
Може да мине известно време, докато започнеш да получаваш данни – ако сайтът е голям, възможно е това може да стане по-бавно.
Първо, добре е да знаеш, че двата инструмента могат да се интегрират за по-добър анализ. Например: в Google Analytics можеш да видиш данни за трафика от органично търсене, предоставени от Google Search Console. В Google Search Console ще видиш кои ключови думи генерират трафик и какви страници се класират за тях.
Друго важно по темата:
Google Analytics: данните се базират на трафик и взаимодействия на потребителите на уебсайта чрез поставения Google Analytics таг. Подходящ е за маркетолози и собственици на бизнес, които искат да разберат как потребителите използват сайта, както и как да измерват ефективността на кампаниите.
Google Search Console - данните се базират на начина, по който сайтът ти се представя в резултатите от търсенето на Google и взаимодействията на потребителите с твоите линкове. Подходящ за SEO специалисти и разработчици, които искат да подобрят видимостта на сайта в търсачките и да се справят с технически проблеми.
Ако статията ти е била полезна, можеш да се абонираш за още такива, както и да ме последваш в Инстаграм! Също така, можеш да се присъединиш към ето тази отворена група, където обсъждаме актуални теми, свързани с имейл маркетинг, растеж в социалните мрежи и работа със system. io, но и технически въпроси, какъвито са стъпките за свързване с Google Search Console и Google Analytics.
Изработено чрез © systeme.io
Политики за поверителност | Общи условия