Google Search Console и Google Analytics: Какво представляват и как да започнем да ги използваме?

Google Search Console (GSC) е безплатен инструмент на Google, който помага на собствениците на сайтове да проследяват и оптимизират тяхната видимост в търсачката на Google. Той предлага ценни данни и отчети относно индексирането на сайта, търсенията, проблеми с мобилна употреба и други ключови показатели за SEO.

Ако имаш уебсайт и искаш да следиш неговия прогрес, както и да подобряваш SEO стратегията си на база потребителското поведение и класирането в Google, този тези два инструмента са абсолютно задължителни. С тази публикация ще ти помогна да ги използваш правилно!

Google Analytics: Какво е важно да знаеш за платформата?

Google Analytics е събира и анализира данни за посетителите на сайта, предоставяща информация за трафика, поведението на потребителите и ефективността на маркетинговите кампании. Тя позволява на бизнеса да получи подробни отчети за ефективността на сайта и да взема информирани решения. Може да се проследява трафика в реално време, което ще ти бъде изключително полезно като собственик на уебсайт.

Как да свържеш и инсталираш Google Search Console и Google Analytics на сайта си?

Това може да ти стори изключително сложна задача, особено ако нямаш технически умения и не си „на ти“ със SEO материята. В следващите редове ще ти обясня как стъпка по стъпка да инсталираш и свържеш Google Search Console и Google Analytics на сайта си, за да започнеш да използваш пълния потенциал на тези инструменти.

Инсталиране на Google Analytics

Стъпките са само няколко и не отнемат много време. Ето какво трябва да направиш.

1. Влез в Google Analytics и създай нов акаунт, ако още нямаш. . След това избери „Стартиране на измерването“.

2. Настройки на акаунта. Първата стъпка е да напишеш име на акаунт (може да е това на твоя бизнес/сайт).

3. Настройки на собствеността. Попълни полетата и натисни „Напред“. Тази стъпка е свързана с посочване на информация, свързана с твоя бизнес. Приеми Общите условия и премини напред.

4. Вероятно вече се намираш на таблото, където трябва да кликнеш върху бутона „Уеб“, а след това и върху „Създаване на поток“.

5. Отиди в категория „Подробности за потоците“, където ще откриеш Tracking ID или G-tag код, който изглежда по ето този начин: UA-XXXXXXXXX (Universal Analytics) или G-XXXXXXXXXX (Google Analytics 4).

6. Копирай кода и помоли ChatGpt да ти го разпише – след това копираш информацията и я въвеждаш в твоя сайт. Не забравяй да потвърдиш дали разписаният код е на 100% достоверен.

Пример:

Този таг трябва да бъде поставен в <head> частта на всяка страница на сайта, за да може Google Analytics да събира данни за посещенията и поведението на потребителите. Моят сайт е създаден в system.io, като в случая се въвежда в header code за всяка страница, като избереш Settings:

Кликваш там и след това ще се отвори прозорец, където можеш да въведеш кода си преди или след вече съществуващия, който ще видиш.

Как да инсталираш Google Search Console на сайта?

Тук стъпките са по-различни, дори бих казала и една идея по-лесни за изпълнение. Ето какви са те:

1. Отиди в Google Search Console и влез с твоя Google акаунт(създай, ако нямаш).

2. Ще видиш още в началото това:

Ако избереш опцията „Домейн“, ще получаваш данни за основния домейн и всички субдомейни, докато с Префикс на URL адрес ще виждаш анализи само за един сайт.

1. След като си посочил вариант, избери и метода за верификация (мета таг, DNS или HTML файл).

2. Ако избереш мета таг, копирай предоставения код.

3. Постави този мета таг в head секцията на сайта. Ако не можеш, свържи се с консултант на чрез лайф чат и той ще верифицира домейна вместо теб. Моят домейн е от Суперхостинг и верифицирането стана за броени минути.

4. Верификацията с html се случва, като изтеглиш предоставения код, а след това го въведеш в „Удостоверяване“ в Google.

5. Върни се в Google Search Console и натисни Verify за потвърждение.

Може да мине известно време, докато започнеш да получаваш данни – ако сайтът е голям, възможно е това може да стане по-бавно.

Защо Google Search Console и Google Analytics са важни за бизнеса?

Първо, добре е да знаеш, че двата инструмента могат да се интегрират за по-добър анализ. Например: в Google Analytics можеш да видиш данни за трафика от органично търсене, предоставени от Google Search Console. В Google Search Console ще видиш кои ключови думи генерират трафик и какви страници се класират за тях.


Друго важно по темата:


Google Analytics: данните се базират на трафик и взаимодействия на потребителите на уебсайта чрез поставения Google Analytics таг. Подходящ е за маркетолози и собственици на бизнес, които искат да разберат как потребителите използват сайта, както и как да измерват ефективността на кампаниите.


Google Search Console - данните се базират на начина, по който сайтът ти се представя в резултатите от търсенето на Google и взаимодействията на потребителите с твоите линкове. Подходящ за SEO специалисти и разработчици, които искат да подобрят видимостта на сайта в търсачките и да се справят с технически проблеми.


Ако статията ти е била полезна, можеш да се абонираш за още такива, както и да ме последваш в Инстаграм! Също така, можеш да се присъединиш към ето тази отворена група, където обсъждаме актуални теми, свързани с имейл маркетинг, растеж в социалните мрежи и работа със system. io, но и технически въпроси, какъвито са стъпките за свързване с Google Search Console и Google Analytics.

Намери ме в социалните мрежи

Бюлетин

Изработено чрез © systeme.io

Политики за поверителност | Общи условия